Jangan buat spekulasi - Zahid Hamidi

KUALA LUMPUR Menteri Dalan Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyeru kepada orang ramai agar tidak membuat spekulasi mengenai peristwa nahas yang menimpa enam orang dalam kemalangan helikopter Sabtu lalu.

Ahmad Zahid yang tiba dikediaman Allahyarham Tan Sri Jamaluddin Jarjis pada 10.30 pagi berharap umum dapat menghormati perasaan keluarga mangsa.

Ini adalah soal kematian , jangan membuat spekulasi atau membuat cerita tentang perkara yang kita tidak pasti  atau yang kita tidak tahu. Tak kiralah organasasi atau orang persendirian, Harap mereka dapat menghormati keluarga mengsa .

 Penyiasatan akan dijalanan untuk mencari punca nahas, Saya telah mengarahkan pihak DCA untuk menjalankan siasatan. 

Pihak Polis telah memastikan tempat kejadian teekawal untuk membantu mencari bahan bukti.Jamaluddin , adalah pengerusi Perbadanan PR!MA (PR1MA) dan DatukAzlin , 

Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri dan 4 orang lagi dalam perjalanan pulan dari majlis Perkahwinan anak Perdaa Menteri di Pekan Pahang ke  Subang apabila  helikopter AS3655N2 Dauphin (9M-1GB) terhempas dikawasan kebun getah d Semenyih.

Empat orang lagi telah dikenal pasti sebagai pilot Pembantu Operasi Pengawai Keselamatan  JamaluddinRazakan Seran dan seorang ahli perniagaan berbangsa Cina Datuk Tan Huat Seang.

Popular posts from this blog

Kes bunuh Intan Suraya Mawardi: Syarikat kawalan keselamatan diarah kemuka surat tunjuk sebab

Pekerjaan Sektor 3D Perlu Ditransformasi

Polis, masyarakat berpisah tiada